DBP-QPALL-Pallets

Persbericht: Mega-order Q-Pall. Uitlevering miljoen duurzame pallets voor Nederlandse drankenindustrie van start

Veghel/Balk, 24 mei 2023 – In Balk is vandaag op feestelijke wijze de eerste kunststof pallet van Q-Pall voor Drankenpallet Beheer Nederland opgeleverd. In de Friese fabriek worden minimaal een miljoen pallets uit gerecycled kunststof geproduceerd. Het is daarmee de grootste Nederlandse order voor Q-Pall sinds de oprichting in 2005.

Drankenpallet Beheer Nederland (DPB) is dé palletpool voor de Nederlandse drankenindustrie. Vrijwel alle Nederlandse brouwerijen en een groot aantal frisdrankfabrikanten en conservenfabrikanten zijn huurder van DPB.

Circulaire ambities

“We zijn erg blij met de samenwerking”, aldus Christiaan Hamminga, directeur Dranken Pallet Beheer Nederland. "Q-Pall is voortdurend op zoek naar manieren om hun producten te verbeteren, heeft een zeer moderne productielocatie met een uitstekende kwaliteitsdienst en korte communicatielijnen. Door deze korte lijnen en productie in Nederland kunnen we snel schakelen. Zo zijn we verzekerd van een hoge kwaliteit pallets, die bovendien gemaakt zijn van gerecycled materiaal en daarmee bijdragen aan onze circulaire ambities.”

Robuust, licht, sterk en duurzaam

“We zijn ontzettend trots dat wij als Nederlands bedrijf het vertrouwen hebben gekregen om dé pallet te mogen ontwikkelen en maken voor vrijwel de gehele vaderlandse drankenindustrie”, licht Bjorn Oosterhof, medeoprichter en directeur van Q-Pall toe. “Dankzij een gezamenlijke ontwikkeling met DPB is een robuuste pallet gecreëerd die licht maar toch sterk en duurzaam is. Hier is uitvoerig onderzoek en ontwikkeling aan voorafgegaan. Bovendien worden ze voor ruim 99 procent gemaakt van zogenaamde secundaire grondstoffen als oude kratten, doppen en ander plastic afval waarmee we een directe bijdrage leveren aan de wereldwijde plastic problematiek. Op en top circulair.”

Over Q-Pall

Q-Pall is een producent en distributeur van kunststof pallets die in 2005 is opgericht. Het bedrijf focust zich op het ontwikkelen van innovatieve, herbruikbare kunststof pallets door middel van innovatie in ontwerp, recycling en productie. De pallets bestaan voor ruim 99 procent uit gerecycled materiaal.

Het hoofdkantoor van Q-Pall is gevestigd in Veghel. Het bedrijf produceert momenteel meer dan 3,1 miljoen pallets per jaar in meer dan 150 varianten op vijf verschillende locaties in Europa. Om de carbon footprint, CO2-uitstoot en kosten te verlagen heeft Q-Pall vanaf het begin gekozen voor een strategie waarbij gerecycled kunststof zo dicht mogelijk bij de fabrieken wordt ingekocht en de pallets zo dicht mogelijk bij de klant worden geproduceerd. Dit mede omdat gemiddeld 80 procent van de CO2-uitstoot rondom kunststof pallets afkomstig is van het transport. De productielocaties bevinden zich in Nederland, Denemarken, Duitsland, Frankrijk en Spanje.

Middels de lokale productie en een dealernetwerk in 24 landen in Europa en de Verenigde Staten, leverde Q-Pall in 2022 elke dertig minuten een vrachtwagen vol kunststof pallets af. Dit resulteerde in een omzet van meer dan 40 miljoen euro.

We hebben nog geen zoekresultaten gevonden.
Categorieën
Producten